Program

12 kwietnia (piątek)

11.00–11.20 Otwarcie konferencji

Panel 1 

11.20–11.40 Robert Zontek – Nieco za mała skorupa, czyli ekranowe powikłania Wojowniczych Żółwi Ninja

11.40–12.00 Szymon Makuch – „The Onion Movie” – na granicy pastiszu i adaptacji filmowej

12.00–12.20 Dorota Ucherek – Bękart, który przerósł ojca. Mechanizmy adaptacji i kreacji w filmie „The Fall” Tarsema Singha

12.20–12.50 Dyskusja

12.50–13.20 Przerwa

Panel 2

13.20–13.40 Krzysztof Sawczuk – „To sell toys!” Ekranizacje linii zabawek firmy Hasbro jako najbardziej dochodowa reklama świata

13.40–14.00 Przemysław Dudziński – Roboty które zmieniają się w pojazdy, reklamy które zmieniają się w filmy. Konwencja merchandise-driven cartoons na przykładzie serialu „Transformers”

14.00–14.20 Dyskusja

14.20–15.40 Przerwa obiadowa

Panel 3

15.40–16.00 Monika Klepczyńska – Gra z widzami

16.00–16.20 Mateusz Kowalski – Mordobicie na ekranie. Filmowe adaptacje bijatyk

16.20–16.40 Adam Flamma – Inny rodzaj adaptacji, czyli popularne gry wideo jako adaptacja filmu

16.40–17.00 Magdalena Tuła – Machinima jako szczególny przypadek adaptacji gier

17.00-17.20 Dyskusja

13 kwietnia (sobota)

Panel 1 

9.00–9.20 Michał Dondzik – Herosi PRL-u. Między filmem a komiksem

9.20–9.40 Robert Dudziński – Ale głupi ci filmowcy! Filmowe adaptacje serii komiksów o Asteriksie

9.40–10.00 Marcin Winkiel – „Alois Nebel”, czyli jak czeski komiks zaadaptowano na czeski film?

10.00–10.20 Dyskusja

10.20–10.40 Przerwa

Panel 2 

10.40–11.00 Rafał Gajos – Adaptacje komiksów czy adaptacje komiksowe. Refleksje na temat „Sin City” i jego naśladowców

11.00–11.20 Łukasz Koziołek – Superbohaterowie „Spookshow International” – Intertekstualność utworów występujących w twórczości Roba Zombie

11.20–11.40 Krzysztof Solarewicz – Substytucja „Surogatów”, czyli o wartościach w kinie masowym

11.40–12.00 Dyskusja

12.00–13.00 Przerwa na lunch

Panel 3

13.00–13.20 Dawid Głownia – Niekończąca się opowieść. filmowe adaptacje historii 47 wiernych roninów

13.20–13.40 Katarzyna Skulimowska – Miejska legenda jako źródło inspiracji dla j-horroru

13.40–14.00 Marek Bochniarz – Japońska tożsamość w świecie globalnym. Superzabójca, czyli Japończyk-profesjonalista w ekranizacjach komiksu Takao Saito „Golgo 13”

14.00–14.20 Dyskusja

14.20–14.40 Przerwa

Panel 4 

14.40–15.00 Aleksandra Buba-Braun – „Daj mi swój mózg” i swoje pieniądze – o zawrotnej karierze zombie w kulturze popularnej

15.00–15.20 Kamila Kowalczyk – Sfilmuję ci bajeczkę… Pornoadaptacje tradycyjnych bajek i baśni

15.20–15.40 Monika Murawska – Wybrane filmowe adaptacje miejskich legend

15.40–16.00 Paulina Gowin – Ciemna strona kina. Adaptacje miejskich legend na przykładzie „filmów ostatniego tchnienia”

16.00–16.20 Dyskusja

14 kwietnia (niedziela)

Panel 1 

9.00–9.20 Krzysztof Jajko – Pomiędzy recyklingiem a intermedialnością. Główne tendencje w filmie komiksowym na początku XXI wieku

9.20–9.40 Iwona Pawełczyk – Poziomy popkultury w kinie i na szklanym ekranie – różne oblicza adaptacji serii komiksowej „X-Men”

9.40–10.00 Michał Wolski – Konwencja to nie wszystko. Strategie przenoszenia komiksów na ekran na przykładzie filmów Marvela

10.00–10.20 Dyskusja

10.20–10.40 Przerwa

Panel 2

10.40–11.00 Magdalena Kowalska – „Jest bohaterem, na którego Gotham zasługuje, ale którego teraz nie potrzebuje” – filmowe wcielenia człowieka nietoperza

11.00–11.20 Anna Wróblewska – Zmiana poetyki filmowej: od kina science fiction do egzystencjalizmu na przykładzie „Batmana” Burtona i Schumachera oraz Trylogii Mrocznego Rycerza Nolana

11.20–11.40 Łukasz Słoński – Kuba Rozpruwacz w szafie. O różnicach fabularnych w „Prosto z piekła”

11.40–12.00 Dyskusja

12.00–13.00 Przerwa na lunch

Panel 3 

13.00–13.20 Jan Prociak – Powrót do ruchomych obrazów

13.20–13.40 Ewelina Twardoch – Niechciany bękart czy godny dziedzic „ruchomych obrazów”? O efektach romansu malarstwa z kinem

13.40–14.00 Marta Maciejewska – Inspiracje Jana Švankmajera manieryzmem Giuseppe Arcimbolda

14.00–14.20 Jakub Zarzycki – „Hortus conclusus”, rozczarowany renesans oraz spokojna rozpacz kultury Północnej Europy, czyli o wzorcach dla „Melancholii” Larsa von Triera. Ale bez Duerera, choć z Wagnerem w tle

14.20–14.40 Przemysław Jaworski – Geneza, ewolucja i skala kulturowego fenomenu uniwersum „Transformers”

 14.40–15.00 Dyskusja i zakończenie konferencji